Sponseret: SearchComet
Når du skal markedsføre din virksomhed på nettet, kommer du ikke udenom SEO, der står for det, der på dansk hedder søgemaskineoptimering. Kort fortalt er det i søgeresultaterne på fx Google eller Bing, at du når mange potentielle kunder – hvis ellers din virksomheds side bliver vist højt nok i folk søgeresultater til, at nogen faktisk klikker sig ind på din side. SEO er redskabet til en højere placering.
Leder du efter hjælp til online marketing? Prøv digital markedsføring fra et marketing bureau.
Få naturligt højere placering i søgeresultater
SEO tæller flere redskaber, du kan bruge for at opnå en naturligt højere placering i søgeresultater. Naturligt på den måde, at Googles eller Bings algoritmer vurderer, at din side er relevant at vise som en af de første, når folk søger på noget bestemt. Dette i modsætning til PPC eller ”pay-per-click”-annoncering, hvor du betaler for annoncer til Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads og LinkedIn Ads.
Søgeordsanalyser er centrale for SEO
Digital markedsføring bruger SEO i form af søgeordsanalyser, hvor du undersøger, hvad folk søger på, når de leder efter produkter eller tjenester som dine. Når først du ved, hvad folk søger på, kan du begynde at lave content marketing til din side, der bruger de fundne søgeord. Eksempler på den slags content marketing kunne være et blogindlæg, hvor du anvender søgeord i teksterne.
Høst fordelene ved linkbuilding
Et andet aspekt af SEO er linkbuilding, hvor du laver digital marketing for din side ved at få andre sider til at linke til den. Her gælder det om at holde tungen lige i munden, for Google er blevet ret god til at opfange, når folk forsøger at snyde algoritmen ved at få i tusindvis af links til deres sider oprettet på andre sider. Linkbuilding skal du derfor have professionel hjælp til for at høste fordelen.
Teknisk SEO er en kunst i sig selv
Én ting er at bruge de rette søgeord i indhold som blogindlæg, som enhver kan tilgå via din websides brugergrænseflade. Noget andet er at sørge for god teknisk SEO af din side, hvilket ofte indebærer at overkomme indekseringsbarrierer, så Google eller Bing får lov at indeksere (dele af) din side i deres søgeresultater, og at håndtere tekniske udfordringer, der kan stå i vejen for en god placering.
Hastighedsoptimering giver øget konvertering
Hos et digital bureau kan du desuden få hjælp til hastighedsoptimering af din hjemmeside, da det har stor betydning for fx Googles algoritmer, hvor længe din side er om at loade indhold. Hurtigere hastighed fører også flere konverteringer med sig, forstået som at besøgende på din side ender med at blive kunder.
Hjælp hos digitalt marketingbureau
Har du brug for hjælp til SEO, betalt annoncering eller konverteringsoptimering (CRO), der er en videnskab i sig selv, bør du tage fat i et digitalt marketingbureau. De sidder inde med knowhow til at gøre jobbet godt, så du får flere besøgende til siden og større chance for, at disse bliver til kunder.